Københavns Kommune

Praktisk information om Bonderupgård

Find praktiske informationer om blandt andet boligerne, husleje, økonomi og tilbud på Bonderupgård.

Fakta om Bonderupgård

Adresse
Randbølvej 59
2720 Vanløse
Ventetid
9,9 måneders gennemsnitlig ventetid
Antal boliger
58
Værelsestype
1-2 værelser

Boliger

Faciliteter

Bonderupgård har 58 moderne boliger, hvoraf 46 boliger har to værelser. 

Boligerne er mellem 45-60 kvm og indeholder stue med tekøkken inklusive køleskab, indbyggede skabe, soveværelse med plejeseng samt badeværelse.

Der er lyse trægulve, hvide vægge og fliser på badeværelset. 

Alle boliger har loftslifte, kaldanlæg, kabel-tv og telefon/telefonstik. Boligerne med to rum har også et kælderrum, og en del af boligerne har fransk altan.

Husleje og økonomi

På Bonderupgård skal du betale husleje, indskud, el, vand og varme.

Husleje: 6.443 - 8.481 kr.
Indskud: 21.000 - 24.000 kr.

Huslejen varierer, alt efter hvor stor en bolig du flytter ind i. Huslejen er inklusive vand og vask.

Du kan søge om boligstøtte til huslejen og om lån til at betale indskud.

Læs mere om husleje, boligstøtte og lån til indskud

Du kan også købe en servicepakke. Læs om servicepakken under overskriften 'Tilbud'.

Betaling af regninger

Du er selv ansvarlig for at betale dine regninger. Vi vil dog gerne hjælpe dig med at tilmelde dine regninger til PBS, så betalingen foregår automatisk. 

Vi hjælper dig også med at søge om en økonomisk værge, hvis du ikke selv kan varetage din økonomi og ikke har nogen pårørende, der kan hjælpe dig.

Parboliger

I 10 af vores boliger kan der bo par.

Lejekontrakt og boligselskab

Boligerne på Bonderupgård udlejes af boligselskabet KAB.

KAB sender derfor en lejekontrakt til dig, som du skal underskrive. 

KAB sørger også for, at din bolig er istandsat og gjort rent, inden du flytter ind. Derudover er KAB ansvarlig for at vedligeholde boligen.

Kontakt KAB (kab-bolig.dk)

Husdyr

Du må som udgangspunkt ikke tage dit eget husdyr med på Bonderupgård.

Det er dog muligt at lave en aftale om, at du kan tage en fugl med.

Indflytning

En bolig på Bonderupgård er din egen bolig. 

Du har derfor selv ansvar for at betale husleje, indskud, el, varme, licens m.m., og du medbringer dine egne møbler, billeder, lamper, tv, radio, gardiner osv.

Du skal også tage en dyne og en hovedpude med, som kan vaskes. Der er plejeseng og madras i boligen.

Du står selv for at flytte ind i boligen, indrette den, hænge gardiner op m.m.

Du må dog ikke have løse ledninger og tæpper og i boligen, da de giver risiko for, at du eller andre kan falde. Det er desuden vigtigt, at du indretter din bolig, så medarbejderne kan arbejde i den. Fx skal der være god belysning både i stuen og soveværelset. 

Indflytningsmappe

Når du flytter ind på Bonderupgård, får du en indflytningsmappe. Mappen beskriver alle de praktiske ting, som er gode at vide, når du skal flytte ind på Bonderupgård.

Besøg inden indflytning

Du har altid mulighed for at komme og se en bolig, inden du flytter ind.

Kontakt vores kontorfunktionærer

Tilbud

Servicepakke

Du har mulighed for at købe en servicepakke, som blandt andet indeholder mad, rengøringsartikler osv. 

Når du flytter ind, aftaler du med os, hvilke ydelser du ønsker. Det er frivilligt, om du vil købe ydelserne.

Læs mere om servicepakken og se priser

Klippekort

Klippekortet er en ordning, der giver dig mulighed for at få en halv times ekstra hjælp og støtte om ugen.

Læs mere om klippekortet

Frisør

Karina Jørgensen er vores frisør på Bonderupgård, og hun er på plejehjemmet hver mandag fra kl. 9.00. 

Du kan bestille tid hos Karina ved at ringe på tlf. 60 82 82 14 eller 82 32 53 46

Personalet vil også gerne hjælpe dig med at bestille tid.

Du betaler kontant eller med MobilePay efter hver klipning/behandling.

Fodterapeut

Vi har to faste fodterapeut tilknyttet Bonderupgård. De hedder Mette og Gitte.

Klinikken er åben tirsdag og fredag.

Du betaler kontant efter hver behandling.

Tidsbestilling

Du kan bestille tid hos vores fodterapeuter på flere måder:

Telefon: 42 66 55 13
E-mail: bayoglynggaard@outlook.dk
Hjemmeside: Book tid (bayoglynggaard.dk)

Personalet vil også gerne hjælpe dig med at bestille tid.

Læge

På Bonderupgård har vi fast huslæge, Thomas Kjærem Nielsen, som kommer en gang om ugen og ved behov.

Omsorgstandpleje

Du kan bruge Omsorgstandplejen, hvis du fysisk eller psykisk ikke er i stand til at komme hen til en almindelig tandlæge.

Omsorgstandplejen vil sørge for, at dine tænder og proteser bliver undersøgt regelmæssigt og bliver behandlet, når du har brug for det.

Læs mere om omsorgstandpleje (voksentandplejen.kk.dk)

Kontaktperson og indflytningssamtale

Når du flytter ind på Bonderupgård, får du en kontaktperson. Du aftaler sammen med din kontaktperson, hvilken hjælp og pleje du har brug for.

Din kontaktperson inviterer dig til en indflytningssamtale, når du har boet på plejehjemmet i ca. fire uger. Samtalen handler om, hvordan det går, og om der er noget, du har brug for, at vi gør anderledes.

Dine pårørende er meget velkomne til at deltage i samtalen, hvis du ønsker det.

Andre informationer

Besøg og samarbejde med pårørende

Din bolig på Bonderupgård er dit eget hjem. Din familie og venner er derfor altid velkomne til at komme på besøg.

De kan også spise med, hvis de betaler for det og tilmelder sig tre dage før. Dine pårørende kan også deltage i eller arrangere aktiviteter på plejehjemmet.

På Bonderupgård vil vi meget gerne samarbejde med dine pårørende.

Dine pårørende kender dig og det liv, du hidtil har levet. De kan derfor være med til at sikre, at du fortsat kan leve det liv, du ønsker. 

Dødsfald

Når en beboer dør, låser vi beboerens bolig.

Personalet laver en liste over værdier i boligen, hvorefter de pårørende pakker beboerens ting ned og tømmer boligen. Boligen skal være tømt, senest fem dage efter beboeren er død.

Under normale omstændigheder tager en af de pårørende beboerens ting med hjem og opbevarer dem. Personalet opbevarer dog særlige værdier, fx smykker og kontakter.

Når Skifteretten har lavet en skifteretsattest, kan de pårørende/arvingerne fordele beboerens ting og få udleveret eventuelle værdier af personalet på plejehjemmet.